Door op slimme manier de Google Ads campagnes opnieuw in te richten weten we het conversiepercentage voor Hypotheek Online in één jaar met 80% te verhogen. Weten hoe we dit voor elkaar hebben gekregen? Scroll verder en lees onze case.
Hypotheek Online
Hypotheek Online beheerde altijd haar eigen Google Ads campagnes, maar de kosten per lead stegen en het lukte qua capaciteit en kennis niet meer om deze campagnes zelf te beheren. Daarom waren zij op zoek naar een partner die niet alleen hun campagnes kon beheren, maar ook de kosten kon minimaliseren. Wij hebben dit gedaan door middel van slimme campagne optimalisaties!
Bij de overname van het beheer zijn er al voor verschillende concepten campagnes actief. Wij beginnen met een uitgebreide analyse van deze campagnes en formuleren diverse verbeterpunten.
Het grootste verbeterpunt zit hem in het omzetten van de campagnes naar een moderne campagnestructuur. Dit doen we door gebruik te maken van de Hagakure Methode. Een andere stap die we zetten is het opschonen van de campagnes. Hier filteren wij zoekwoorden eruit die wél kosten met zich meebrengen, maar niet leiden tot nieuwe klanten. We maken gebruik van een datagedreven aanpak, waarbij conversies de leidraad zijn in het optimaliseren van de campagnes en biedstrategie. Zo maken we ook gebruik van de slimme biedstrategie van Google, en zetten we breder in op zoekwoorden. In combinatie met onze eigen input in het uitsluiten van zoekwoorden kan Google het machine learning algoritme gebruiken om te bepalen welke woorden goed werken en welke niet.
Voor succesvolle campagnes is het belangrijk om conversies op de website te meten en deze informatie te voeden aan het advertentiesysteem. Wij splitsen de conversies op in meerdere campagne doelstellingen. Zo zien we exact welke campagnes tot welke nieuwe klanten leiden en kan op basis van deze informatie de campagne nog verder geoptimaliseerd worden.
Voor Hypotheek Online, zoals voor ieder van onze klanten, bouwen we een persoonlijk online marketing dashboard. Hierin wordt op visuele wijze de marketingdata weergegeven. Dit is bijvoorbeeld het aantal websitebezoekers, op welke manier de bezoekers op de website terechtgekomen zijn, en welke pagina’s het meeste bezocht worden. Hypotheek Online kan ook op ieder moment dit dashboard inzien en heeft zo voortdurend zicht op het succes van de campagnes.
Dagelijks monitoren en verbeteren wij de campagnes. Tijdens deze optimalisaties kijken we ook naar optimalisatie van de landingspagina’s. Hierin nemen wij ook een adviserende rol aan, aangezien landingspagina’s een kwaliteitsscore toegewezen krijgen van Google en van invloed zijn op het aantal conversies. Daarnaast ontwikkelen wij ook een aantrekkelijke geanimeerde HTML 5 display set voor de campagne Overwaarde opnemen en implementeren deze display set als onderdeel van de campagnes.
Kosten per lead
Conversiepercentage
Kosten per lead
Conversiepercentage
Het conversiepercentage is in de eerste maand al met ruim 11% gestegen, terwijl de kosten per conversie daalden met meer dan 20%. De verbeteringen waren dus al snel duidelijk en zijn alleen nog maar verder toegenomen in het jaar erna. En we zijn nog lang niet klaar! We blijven de campagnes monitoren en optimaliseren, want deze groei kan nóg verder doorzetten. Daar gaan wij voor zorgen.
Guido Tijmensen
Managing Partner