Smart Office is een concept van Merin en creëert kantoorruimtes waarmee je zonder ‘gedoe’ vandaag nog aan de slag kunt. In 2017 is de website van Smart Office live gegaan en in 2018 is de samenwerking met Digital Inside gestart om de online marketing performance naar een hoger niveau te tillen.
Smart Office
Smart office wilde graag een pilot op Google Ads voor een periode van zes maanden met meetbare nieuwe leads en klanten. Bij succes zou de samenwerking een vervolg krijgen. Inmiddels werken we al jaren samen én met veel plezier!
Samen met Smart Office hebben we een online marketing strategie uitgewerkt. In vijf stappen zouden we de samenwerking steeds verder uitbouwen, zonder dat we een megaproject en investering creëerden.
Hoe Smart Office een enorme groei doormaakte
De doelstellingen van Smart Office waren glashelder. Zorg dat we nieuwe huurders voor Smart Office locaties aantrekken. Natuurlijk kan Digital Inside niet zelf de bezichtigingen uitvoeren, maar wél zoveel mogelijk kwalitatieve afspraken met potentiële huurders in de agenda krijgen.
Om de ontwikkeling van de doelstellingen goed te beoordelen, is Digital Inside gestart met het goed instellen van alle doelen op de website in Google Analytics, met name de routes om een bezichtiging in te plannen. Dit is gedaan met Google Tag Manager. Om ook het gedrag van de bezoekers op een visuele manier te beoordelen is ook meteen Hotjar gekoppeld aan website. De belangrijkste inzichten zijn vervolgens in een online marketingdashboard gezet.
Smart Office richt zich op ondernemers die een nieuw kantoor zoeken. Vanuit een analyse kwam naar voren dat veel ondernemers de zoektocht starten in Google en daar zoeken op termen als “kantoorruimte huren” of nog concreter op “kantoorruimte huren + plaatsnaam.” Vanuit de webanalytics hadden we het inzicht gehaald dat de keuze voor een nieuw kantoor meestal niet binnen één dag wordt gemaakt. Daarom wilde Digital Inside graag succesvol zijn met een pilot, dan zouden we naast Google Ads ook andere online marketingkanalen moeten activeren om ze te motiveren om een bezichtiging in te plannen.
De zoektocht voor een nieuwe kantoorruimte begint voor veel ondernemers bij Google. De hypothese was dat je vaak lokaal zoekt, bijvoorbeeld met “kantoorruimte Amsterdam.” De campagnes van Google Ads hadden we daarom een regionale insteek gegeven zodat de zoekvraag perfect aansluit op het aanbod van Smart Office. Om continu op te blijven vallen bij de personen die op de website zijn gekomen, is er gestart met een remarketing campagne via Google Display, Instagram, Facebook en LinkedIn. Door de toevoeging van deze kanalen was Smart Office optimaal zichtbaar bij de doelgroep.
Als online marketingbureau houden we dagelijks de performance in de gaten om snel in te spelen op de ontwikkelingen. Per kanaal checken we dan de conversies en kwaliteitsscores van de campagnes en starten we experimenten op om de resultaten te verbeteren.
Met Smart Office delen we op weekniveau de resultaten van de campagnes en bespreken we tijdens een maandelijkse groeisessie de totale performance. Vanuit hier worden de acties voor de komende maand doorgesproken. Door deze goede samenwerking is de klant altijd op de hoogte van de resultaten en onze werkzaamheden.
stijging aantal leads uit Google Ads na pilot
stijging van het aantal maandelijkse bezoekers
nieuwe online marketingkanalen opgezet
Digital Inside heeft een succes gemaakt van de pilot. Er zijn succesvolle kanalen opgezet en binnen zes maanden waren er veel nieuwe leads voor Smart Office. Sterker nog, een paar jaar verder en we werken nog steeds met veel plezier samen om de online marketing performance van Smart Office verder te verbeteren.
“Digital Inside heeft ons echt geholpen om via online marketing nieuwe huurders aan te trekken. Fijn in de samenwerking zijn ook de korte lijntjes en duidelijke dashboards.”
Guido Tijmensen
Managing Partner