In de beginfase van Vakantiewoningenaandekust.nl is Digital Inside benaderd om de organische vindbaarheid in Google van vakantiewoningenaandekust.nl stuctureel te verbeteren. Met een succesvolle aanpak is dit zeker gelukt.
I-projekt
In de beginfase van Vakantiewoningenaandekust.nl is Digital Inside benaderd om hun organische vindbaarheid in Google structureel te verbeteren. Dit vooral met zoektermen die ook commercieel interessant zijn. Denk hierbij aan zoektermen zoals ‘vakantiehuisje huren Callantsoog’.
Voor I-Projekt is een online marketingplan opgesteld om in vier stappen de online vindbaarheid te vergroten. In deze vier stappen zaten een zoekwoorden onderzoek, zoekmachineoptimalisatie, SEO copy writing en linkbuilding en offpage SEO.
De aanpak begon met een uitgebreid zoekwoorden onderzoek. Hier kwamen een aantal interessante zoekwoorden uit. Voor de zoekwoorden waar Vakantiewoningenaandekust.nl nog niet op rankte is er een contentplanning gemaakt om hen ook op deze zoekwoorden te laten scoren.
Na de lancering van de nieuwe website zag het design van vakantiewoningenaandekust.nl er goed uit. Wel waren er nog geen cornerstone pagina’s en was er nog geen content beschikbaar om goed te ranken in Google. Als nieuwe partner is Digital Inside daarom aan de slag gegaan met een nieuwe cornerstone page voor belangrijke zoektermen. Zo zijn alle accommodaties in de buurt van Callantsoog gebundeld tot één pagina met alle huisjes bij Callantsoog. Door dit voor alle plaatsen te doen, waren er goede cornerstone pagina’s en was het interne linkprofiel van de website enorm verbeterd.
Na deze stap zijn vervolgens alle metatitels en metadiscriptions geoptimaliseerd en een sitemap aangemaakt.
Voor de zoektermen uit het zoekwoorden onderzoek waarop de website nog niet rankte is nieuwe content geschreven. Door maandelijks één of twee nieuwe pagina’s live te zetten, heeft de website op steeds meer interessante zoekwoorden bezoekers getrokken.
Een grote uitdaging binnen het behalen van de doelstellingen was hun nieuwe website. Hoewel de website er goed uit zag, had de website nog weinig autoriteit. Dit kwam doordat de website nieuw was. Kenmerkend voor een nieuw domein is dat de nieuwe content op de website minder snel een goede plek krijgt in Google. Om dit te veranderen startten wij een linkbuilding proces.
Een belangrijk onderdeel van het linkbuilding proces was het schrijven van SEO-teksten om die vervolgens te plaatsen op websites van partners. Deze actieve strategie van linkruilen resulteerde snel in een groot succes en een extreme toename in organisch verkeer.
Tot de vierde stap in het proces naar een grotere online vindbaarheid voor ‘vakantiewoningen aan de kust’, behoorde ook het aangaan van partnerships met websites die blogs plaatsen over vakantie. Deze websites boden een goed podium om de content van ‘vakantiewoningen aan de kust’ op te plaatsen. Deze externe links zorgden al snel voor een groei met een hoogtepunt in de zomer van 2020. In dit stadium kregen zij al meer dan 2800 bezoekers per week. Linkbuilding was dan ook een zeer belangrijke stap in het succes van hun online vindbaarheid.
meer woorden in de top 10 van Google
meer organisch verkeer
meer woorden in de top 3 van Google
Binnen twee jaar was er voor I-Projekt 100% groei in organisch verkeer. Het succes betekende zelfs het wegspelen van A-spelers op de grote markt. De aanpak van Digital Inside, waarin linkbuilding een belangrijke rol speelde, zorgde ervoor dat ‘Vakantiewoningen aan de kust’ boven de grote concurrent Belvilla terechtkwam in Google. Dit was geheel gericht op organisch verkeer. Het is dan ook zeker geen verrassing dat ‘Vakantiewoningen aan de kust’ in Google op verschillende belangrijke zoekwoorden op nummer één staat in de organische lijst.
Dit wil ik ook voor mijn bedrijf“Digital Inside heeft echt veel verstand van SEO. Stap voor stap optimaliseren ze onze website en zorgen voor een enorme groei van het organische verkeer. Erg blij met het resultaat.”
Guido Tijmensen
Managing Partner