Hoog in Google kwam de website van Wolfs Architecten al door goede zoekmachine optimalisatie. Vanaf 2020 is Digital Inside daarom naast SEO veel meer gaan werken aan de conversies op de website. Inmiddels is de website niet alleen super goed vindbaar, maar stromen ook de marketing leads binnen.
Wolfs Architecten
Door slimme zoekmachine optimalisatie was er al een flinke stijging van het organische verkeer op wolfsarchitecten.nl. Vanuit de klant was er vervolgens de vraag gekomen of we ook het conversiepercentage (en sales) konden laten stijgen.
Ranken van nieuwe ideeën voor meer leads
Voor Wolfs Architecten werken wij met een vast aantal uren per maand. Ideaal voor een goede samenwerking, want deze uren kunnen we flexibel inzetten voor de activiteiten die zorgen voor de meeste online groei. Door slimme zoekmachine optimalisatie was de organische vindbaarheid van de website al erg goed. Om van die website bezoekers ook leads te maken zijn we in 2020 gestart met conversie optimalisatie op de website plus leadnurturing.
Om de conversiekansen in beeld te brengen hebben we eerst een analyse uitgevoerd via welke route en pagina’s bezoekers het vaakst contact opnamen. Hiervoor hebben we een mix aan online tools gebuikt: Google Analytics, Hotjar en Google Data Studio. Vervolgens hebben we deze kansen gerankt op basis van het ICE-score model. De ICE staat voor:
Binnen de beschikbare uren en budget hadden de volgende twee aanpassingen de hoogste score in het ICE-model.
Deze aanpassingen hebben we vervolgens live gezet.
Op de website van Wolfs Architecten komen redelijk wat bezoekers binnen op speciale landingspagina’s met unieke content. Als je zoekt op ‘moderne villa’ dan staat Wolfs Architecten bij de topposities in Google. Op dit soort landingspagina’s ontbrak het nog aan goede call-to-actions (CTA) om van deze bezoekers ook leads/klanten te maken. Er zijn twee verschillende CTA’s geplaatst op deze pagina’s. Een harde conversie voor mensen die meteen op zoek zijn naar een goede architect en een softe conversie voor mensen die niet direct op zoek zijn naar een goede architect maar waarschijnlijk op middellange termijn. De harde conversie was een vrijblijvend adviesgesprek en de softe conversie een inspiratieboekje dat bezoekers konden downloaden.
Een tweede softe conversie die we live hebben gezet is een pop-up, waarbij mensen een inspiratieboekje kunnen downloaden. Dit zijn misschien niet meteen commercieel interessante leads, maar wel super relevante leads om warm te houden via een inspirerende nieuwsbrief.
stijging marketing leads in één jaar
stijging conversiepercentage in één jaar
meer organische bezoekers in één jaar
Door de data grondig te analyseren en op de juiste manier aan de knoppen te draaien kan je binnen een afzienbare tijd successen boeken!
“Digital Inside helpt Wolfs Architecten bij een betere online vindbaarheid en een hogere positie in de Google zoekmachine. De medewerkers van Digital Inside zijn altijd erg vriendelijk en behulpzaam. Ze denken actief met ons mee. Maandelijks ontvangen we een voortgangsrapportage, aan de hand van welke we opnieuw acties inzetten.”
Guido Tijmensen
Managing Partner