Google Shopping uitbesteden doe je bij Digital Inside. Hét full-service e-commerce bureau om het maximale uit je webshop te halen.
Google shopping is de aangewezen plek voor webshops om de producten te promoten.
Het is dan ook belangrijk om te zorgen dat Google Shopping écht staat goed ingesteld.
Wil je Google Shopping uitbesteden? Digital Inside kan je helpen.
Al meer dan 50 bedrijven gingen je voor. Check hieronder een aantal van de successen waar we extra trots op zijn! Op zoek naar meer inspiratie? Bekijk hier dan al onze cases.
Wil je Google Shopping graag uitbesteden om ervoor te zorgen dat je webshop nog beter converteert? Dan ben je bij Digital Inside aan het juiste adres. Wij zorgen ervoor dat jij het maximale uit je webshop kan halen. Dit is onze werkwijze:
Een goede Google Shopping campagne begint bij een verzorgde productfeed. We nemen de feed onder de loep en voeren waar nodig aanpassingen door. We kijken of de advertenties de juiste zoekwoorden bevatten, de beschrijvingen lang genoeg zijn, de afbeeldingen kloppen en ga zo maar door. Als dit allemaal op orde is kunnen we bezig met de campagne opzet.
De campagne opzet heeft als doel zo hoog mogelijk te komen in Google Shopping en te zorgen voor zoveel mogelijk winstgevende bestellingen. We zorgen dat de juiste biedstrategie aangenomen wordt en monitoren de campagnes voortdurend. Zo kunnen we bijsturen waar dat nodig is.
We kijken dagelijks naar de resultaten en sturen op basis van data bij.
Welke zoekwoorden doen het goed en welke blijken minder goed te converteren? Op welke producten haal je goede marges en welke vallen tegen? We pakken de belangrijkste acties op om zo nog meer rendement uit de campagnes te halen.
Het is belangrijk om inzicht te hebben in de online resultaten. Voor elke klant maken we een online marketing dashboard. Deze is realtime beschikbaar.
De scan ontvang je meteen in je mailbox en kan je op elk moment starten. Na het doorlopen van een aantal vragen over marketing, branding, strategie en data ontvang je de uitkomsten in een rapport in je mailbox.
Wanneer een potentiële klant op zoek is naar een product, voert diegene een zoekterm in op Google. De zoekmachine toont vervolgens een soort van overzicht met het product wat wordt gezocht, van verschillende aanbieders. Hier wil je uiteraard vooraan staan, want de kans is groot dat de klant niet veel verder door de lijst scrolt als het gewenste product al vooraan staat. Digital Inside kan je helpen met:
De ranking van de advertentie is afhankelijk van een aantal factoren die je kan optimaliseren. Het gaat bij Google Shopping om de volgende zaken:
Digital Inside heeft ervaring met dit marketingspel en zorgt voor een passende biedstrategie. Dus, wil je Google Shopping uitbesteden? Dan staan wij voor je klaar!
Er zijn verschillende redenen denkbaar om Google Shopping in te zetten. We zetten ze voor je op een rijtje:
Digital Inside is een e-commerce bureau dat jou helpt met alle online marketing vragen. Doordat wij verschillende strategen, online marketeers en content creators in ons team hebben kunnen wij met onze expertises samen tot de beste strategie voor jouw bedrijf komen! Wij kunnen je helpen met de volgende diensten:
Heb jij belangstelling in één van onze diensten of ben je op zoek naar een e-commerce bureau? Bij Digital Inside helpen wij je graag verder!
We kunnen ons voorstellen dat je je afvraagt wat Google shopping nou eigenlijk is. We leggen het je in het kort uit. Wanneer je Google Shopping gebruikt voor je webshop, dan koppel je een productfeed aan Google en staan je producten te koop op Google. Hiervoor worden gebruik gemaakt van twee tools:
Google shopping werkt anders dan de normale advertenties in Google Ads. In plaats van zoekwoorden werkt het platform namelijk op basis van een product feed. Het is dus belangrijk dit er allemaal professioneel en verzorgd uit ziet en dat het goed werkt. Denk aan het instellen van goede foto’s, uitgebreide beschrijvingen en de weergave van de prijs van het product. Bij Digital Inside kunnen we hier uitstekend bij helpen. We weten precies wat er moet gebeuren om de online groei in te zetten.
In het kort is Google Shopping een productvergelijkingsservice. Op basis van de zoekterm van de klant worden soortgelijke producten verzameld en op een rijtje gezet. Voor verkopers is dit een ideale mogelijkheid om meer conversies te genereren. Naast de Google Shopping-pagina worden de producten namelijk ook weergegeven in de algemene zoekresultaten. De ranking van de advertentie is afhankelijk van een aantal factoren. Digital Inside kan je daar uitstekend bij helpen.
Wanneer je jouw producten in Google Shopping hebt staan, betaal je per klik. Dit wordt ook wel de Cost Per Click (CPC) genoemd. Hoe hoog die kosten per klik zijn, is van een aantal factoren afhankelijk. Zo speelt het aantal producten in je feed een rol, maar ook het soort product en uiteraard wat de concurrentie bereid is te betalen voor een klik. Om zo hoog mogelijk te komen moet je dus bereid zijn om meer te betalen voor een klik dan de rest. Het is uiteraard wel van groot belang dat je hiervoor een goed plan hebt liggen. De kosten per klik mogen bijvoorbeeld niet te veel van je winstmarge innemen. Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat je campagnes voldoende rendement hebben. Bij Digital Inside kunnen we je met onze kennis op weg helpen en zijn dol op succesvolle ROAS campagnes.
Veruit de meeste zoekopdrachten worden uitgevoerd via Google. Het is daarom ook het aangewezen platform om meer conversies te genereren. Wanneer je vindbaar bent op Google Shopping is het voor potentiële klanten ook een stuk laagdrempeliger om een product bij je te kopen. Na slechts één zoekopdracht kunnen ze in aanraking komen met jouw producten. Ook hebben ze meteen je product vergeleken met de concurrent, dus wanneer ze doorklikken is de kans veel groter dat ze daadwerkelijk overgaan tot de aankoop.
Verstuur het onderstaande formulier. Dan nemen we contact met je op voor een eerste vrijblijvende afspraak.
"*" geeft vereiste velden aan