Zonder goede web analytics geen succesvolle online marketing campagnes. Wij helpen organisaties met het goed opzetten van de web analytics.
Een goede website is belangrijk, maar inzicht in het profiel en gedrag van de bezoekers misschien nog wel belangrijker. Met een goede opzet van je webanalytics krijg je de inzichten die belangrijk zijn om de performance van je website te verbeteren.
Onze door Google gecertificeerde specialisten voor Web Analytics helpen je graag verder.
Al meer dan 50 bedrijven gingen je voor. Check hieronder een aantal van de successen waar we extra trots op zijn! Op zoek naar meer inspiratie? Bekijk hier dan al onze cases.
Wij krijgen veel vragen van klanten om inzichten te geven die voor hun business belangrijk zijn.
Dit varieert van inzichten over het gedrag van bezoekers op hun website, het doormeten van campagne- en traffickanalen en het opzetten van A/B-testen om meer waarde te halen uit de website.
Elke klant heeft andere doelstellingen en daar passen ook verschillende Web Analytics dashboards bij. Via de onderstaande vier stappen krijg je de Web Analytics inzichten die passen bij de plannen van jouw bedrijf.
Het goed instellen van de web analytics is eigenlijk maar een deel van de oplossing. Voor de meeste organisatie doorlopende we de volgende stappen
Op basis van de bedrijfsstrategie en -doelstellingen bepalen we de gewenste online KPI’s. Dit kunnen natuurlijk harde KPI’s zijn zoals verkopen, maar ook softere KPI’s zoals inschrijvingen voor nieuwsbrieven en whitepaper downloads.
Op basis van de bedrijfsdoelstellingen en KPI’s stellen we een dashboard op die hierop aansluit. De tool die we hiervoor gebruiken is Google Analytics.
Voor het meten van belangrijke doelstellingen plaatsen we een aantal tags van Google Tag Manager op jullie website. Op basis van deze code kunnen wij vervolgens meten welke doelstellingen worden behaald.
We helpen niet alleen bij het opzetten van Web Analytics. Wanneer gewenst gaan wij ook aan de slag met het starten van A/B-testen om de conversieratio’s omhoog te krijgen. Zo krijg je van ons niet alleen belangrijke inzichten uit de Web Analytics, maar werken we ook samen aan het realiseren van de doelstellingen.
De scan ontvang je meteen in je mailbox en kan je op elk moment starten. Na het doorlopen van een aantal vragen over marketing, branding, strategie en data ontvang je de uitkomsten in een rapport in je mailbox.
Naast het inrichten van Web Analytics bieden wij ondersteuning bij verschillende digitale marketing diensten, zoals het uitwerken van een krachtige digitale marketing strategie, het verbeteren van de vindbaarheid van je website en het zorgen voor meer relevant verkeer via zoekmachine adverteren.
Verstuur het onderstaande formulier. Dan nemen we contact met je op voor een eerste vrijblijvende afspraak.
"*" geeft vereiste velden aan