Wil jij opvallen op Instagram? Met stories, berichten of een ander soort advertentie. Bij ons is het allemaal mogelijk.
Je wil een jonge doelgroep bereiken en inspireren. Daarnaast wil je meer traffic en conversies. Wist je dat dit allemaal kan door middel van slim adverteren op Instagram?
De app heeft wereldwijd zo’n 600 miljoen gebruikers en biedt veel mogelijkheden, waarom zou je daar dan geen gebruik van maken?
Al meer dan 50 bedrijven gingen je voor. Check hieronder een aantal van de successen waar we extra trots op zijn! Op zoek naar meer inspiratie? Bekijk hier dan al onze cases.
In principe werkt adverteren op Instagram hetzelfde als adverteren op Facebook. Instagram en Facebook zijn van dezelfde eigenaar – en daarom kan je op dezelfde manier targeten. Je kunt je gewenste doelgroep dus heel uitgebreid en specifiek selecteren. Super handig!
Instagram is vooral een erg populair onder jongeren. Zo kan je je als autoverkoper bijvoorbeeld focussen op gebruikers in een leeftijdsgroep van 18 tot 25 jaar die foto’s van auto-accounts liken. Je kan zelfs aangeven dat ze in een straal van 15 kilometer rond Amsterdam wonen. Het is ook mogelijk om je advertenties op specifieke tijden te laten zien, zoals om 17:00. Jouw doelgroep kan dan net in de bus of trein naar huis zitten te scrollen op Instagram. Het perfecte moment om ze te targeten dus. De mogelijkheden zijn echt enorm.
Op Instagram heb je veel meer interactie met je doelgroep dan op andere kanalen. Dit komt doordat de drempel laag is, waardoor gebruikers makkelijk en snel reageren. Snelheid en interactie zijn super belangrijk, zeker in de tijd van nu, waarin generatie Y en Z de markt domineren.
Dat je een profiel kan selecteren voor een Instagram advertentie wist je waarschijnlijk al. Het is ook mogelijk om gebruik te maken van retargeting en look-a-like groepen. Deze doelgroepen gebruiken wij bij vrijwel al onze klanten met succes. Bij een retargeting campagne krijgen bezoekers van jouw website na hun bezoek een advertentie te zien op Instagram. Een look-a-like groep is een kopie van het profiel van de groep die jouw website bezoekt.
Adverteren op Instagram is op zich niks nieuws, maar adverteren op Instagram Stories wordt steeds populairder. Instagram Stories zijn verticale, beeldvullende updates die bovenaan het scherm van de gebruiker komen te staan tussen andere accounts die de gebruiker volgt. Een story kan bestaan uit videocontent, maar ook een stilstaand beeld met bewegende tekst of een GIF’je. Een story duurt vijftien seconden. Het is dan dus wel essentieel dat je binnen die vijftien seconden de aandacht van de gebruiker weet te trekken. Weet je niet hoe je dat het beste kunt doen? Wij helpen je om op te vallen.
Een Instagram Story is een mooie tool om interactie met je doelgroep te creëren. Instagram heeft veel mogelijkheden tot interactie in Stories. Zo kan je bijvoorbeeld leuke of grappige GIF-jes toevoegen, maar interactie gaat natuurlijk verder dan het laten zien van bewegende plaatjes. Je kan hashtags plaatsen, je locatie tonen of laten zien welke muziek je luistert en deze daadwerkelijk af laten spelen tijdens het bekijken van de story. Maar de beste opties met betrekking tot interactie zijn volgens ons:
De scan ontvang je meteen in je mailbox en kan je op elk moment starten. Na het doorlopen van een aantal vragen over marketing, branding, strategie en data ontvang je de uitkomsten in een rapport in je mailbox.
Wij hebben veel klanten waarvoor we succesvolle Instagram en social media campagnes draaien. Dagelijks optimaliseren we deze campagnes. Daardoor hebben we veel ervaring en weten we waar we mee bezig zijn. Wil je jouw merk of product via Instagram onder de aandacht brengen? Neem dan contact met ons op en laat onze experts dit goed voor je regelen. Ook geïnteresseerd in andere social media kanalen? Wij kunnen de gehele social media marketing voor je oppakken.
Verstuur het onderstaande formulier. Dan nemen we contact met je op voor een eerste vrijblijvende afspraak.