Wij werken met zowel startups als grote corporates en passen een online marketing strategie toe die bestaat uit vijf stappen. Zo zorgen wij keer op keer voor online groei.
5 stappen voor een goede online strategie
Het begint allemaal met het bepalen van een duidelijke visie en daarbij behorende doelstellingen. Zonder meetbare doelstellingen is het onmogelijk om te werken aan online groei.
Doelstellingen bepaald? Dan is het tijd voor een kritische blik op je website. Staat de propositie wel duidelijk op de website? Is de website betrouwbaar genoeg voor de bezoeker om voor jou te kiezen? Op basis van heatmaps en een bezoekersanalyse bepalen we of de huidige website voldoet aan je eisen, of optimalisatie nodig is, of dat een geheel nieuwe website wenselijk is.
Alle mogelijke conversiepunten goed meten op een website is een belangrijke stap. Dit komt doordat de moderne online marketing mogelijkheden, zoals social media marketing, Google Ads en Display Advertising pas echt goed werken als de algoritmes gevuld worden met de juiste data. Het is belangrijk om de conversiepunten goed te meten, maar daarnaast is het ook van belang een koppeling te maken tussen verschillende online tools. Als deze tools goed samenwerken kan je online sneller groeien.
Vanuit data en marktkennis bepalen we de juiste doelgroepen om de online marketing campagnes op te zetten. Na de start van de campagnes kunnen de doelgroepen verder worden gefinetuned. Dit doen we altijd op basis van data. Daarnaast volgen uit de campagnes ook altijd weer nieuwe doelgroepen om op te volgen.
Na het bepalen van de doelgroepen kijken we welke online marketing kanalen het meest geschikt zijn om deze doelgroepen te bereiken met de juiste boodschap. Hierbij houden we rekening met de fase van de customer journey. We bereiken potentiële klanten bijvoorbeeld op basis van hun oriëntatiegedrag op het internet. Heeft iemand je website al bezocht, dan kunnen we ze herkennen en opvolgen via bijvoorbeeld Facebook, Instagram en YouTube. Afhankelijk van de fase in de customer journey passen we de boodschap in de online marketing kanalen aan.
Met deze 5 stappen staat er een goede online marketing strategie voor groei. Het verschil tussen van online actief naar online groei zit in het vervolg. Op basis van de inzichten op de website en binnen de online marketing kanalen gaan we nu aan de slag met verdere optimalisatie. Op de website is dit met name gericht op conversie optimalisatie, binnen de online marketing kanalen op het testen van nieuwe communicatiemiddelen en bij de doelgroepen op het opvolgen van nieuwe doelgroepen.
De scan ontvang je meteen in je mailbox en kan je op elk moment starten. Na het doorlopen van een aantal vragen over marketing, branding, strategie en data ontvang je de uitkomsten in een rapport in je mailbox.