Ben je op zoek naar een SEO copywriting bureau? Wij helpen je met teksten die goed scoren in Google en ook nog eens lekker leesbaar zijn voor jouw doelgroep.
SEO copywriting? Daar kom je niet meer omheen in deze digitale tijd. Bijna elk bedrijf heeft tegenwoordig wel een website. Deze kan dienen om je bezoekers meer informatie aan te bieden, je diensten in kaart te brengen of je producten te verkopen. Wat het doel van je website ook is, je wilt graag dat je snel gevonden wordt in de zoekresultaten van Google. En hiervoor is goede SEO-copywriting (SEO = Search Engine Optimisation) nodig.
SEO of zoekmachine optimalisatie bepaalt hoe hoog jouw website rankt in de zoekresultaten van Google. En we weten allemaal dat hoe hoger jouw website komt, hoe meer bezoekers je zal aantrekken. Er zijn verschillende tips voor een goede SEO – maar een van de belangrijkste technieken is een goede copy.
Al meer dan 50 bedrijven gingen je voor. Check hieronder een aantal van de successen waar we extra trots op zijn! Op zoek naar meer inspiratie? Bekijk hier dan al onze cases.
Voor zowel startups als grote corporates schrijven wij maandelijks de SEO content. Dit doen we altijd in goede samenwerking met de klant. Onze aanpak hierbij is als volgt:
Vanuit een zoekwoorden onderzoek kijk we voor welke zoektermen het interessant is om content te schrijven.
Wij verdiepen ons in deze onderwerpen en schrijven dan de SEO-content. B2B of B2C? Voor ons geen probleem.
De geschreven SEO copy van minimaal 450 woorden laten wij goedkeuren door de klant.
Na de goedkeuring zetten we deze content live op de website.
De positie van de nieuwe SEO-tekst houden we vervolgens bij in een dashboard. Dit SEO-dashboard versturen we 1x per maand naar de klant.
Veel klanten besteden ook de linkbuilding activiteiten bij ons uit. Dit om de geschreven SEO-teksten een boost te geven.
SEO-copywriting wordt pas echt leuk als je belangrijke zoekwoorden goed in de gaten blijft houden en steeds dichterbij de top 5 van Google ziet komen. Al onze klanten ontvangen minimaal 1x per maand een dashboard met de ontwikkeling van de zoekwoorden die voor hen interessant zijn.
Copywriting is het schrijven van goede teksten die bedoeld zijn voor het promoten van producten. Deze teksten kunnen gebruikt worden voor verschillende doelen, zoals websites, advertenties of andere vormen van marketing.
Bij de copy of tekst op je website is het belangrijk dat deze geoptimaliseerd is voor verschillende keywords. Deze keywords of zoektermen zijn de woord(-groepen) die mensen intypen in Google om hun zoekopdracht mee te beginnen. Google heeft verschillende robots die alle teksten online scannen, om aan de hand van de inhoud en structuur te bepalen waar de website over gaat. Als deze copy overeen komt met de ingegeven zoektermen, zal jouw website beter ranken.
Daarom is het dus belangrijk om relevante zoektermen of keywords in jouw website copy te gebruiken. Maar het is niet alleen belangrijk dat de zoekterm op jouw pagina voorkomt, ook de locatie speelt een rol. Zo weet Google bijvoorbeeld dat wanneer het zoekwoord voorkomt in de (sub)titel van de pagina, of de URL, dat er een grote kans is dat deze pagina ook daadwerkelijk over dit onderwerp gaat. Daarnaast is het belangrijk dat de lezer de informatie krijgt waar hij naar op zoek was. Ook hecht Google waarde aan het feit dat de tekst logisch is opgebouwd en de lezer blijft boeien door relevant te zijn.
Als we weten welke keywords belangrijk zijn, waarom vullen we dan niet heel onze pagina met dit woord? Met de opkomst van SEO waren er inderdaad een flink aantal online marketeers die probeerden het zoekwoord zo vaak mogelijk te vermelden op een website, zodat Google hier meer waarde aan zou hechten. Maar onze slimme zoekmachine had natuurlijk al snel door dat dit niet meteen betekende dat deze websites ook het beste resultaat leverden, en voerde een update in die het te vaak gebruik maken van bepaalde keywords (keyword stuffing) juist bestrafte.
Google vindt de ervaring die website bezoekers hebben nadat ze op een link in de zoekresultaten hebben geklikt erg belangrijk. Daarom is het belangrijk dat alle copywriting zo natuurlijk mogelijk is en dat de tekst niet geschreven lijkt met het oog op het behalen van een goede plaats in de zoekresultaten, maar juist in functie van de bezoeker. De copy moet aan de verwachting van de bezoeker voldoen en de gewenste oplossing bieden.
Daarom is het bij copywriting voor goede SEO resultaten belangrijk een goede balans te vinden tussen het gebruiken van de meest effectieve keywords en het behouden van een natuurlijke en aangename tekst voor de bezoekers.
De scan ontvang je meteen in je mailbox en kan je op elk moment starten. Na het doorlopen van een aantal vragen over marketing, branding, strategie en data ontvang je de uitkomsten in een rapport in je mailbox.
Verstuur het onderstaande formulier. Dan nemen we contact met je op voor een eerste vrijblijvende afspraak.
"*" geeft vereiste velden aan