Goede zoekwoorden zijn de start van SEO-succes.
De eerste stap in een succesvolle SEO strategie is een zoekwoorden onderzoek. Als je beter gevonden wilt worden in zoekmachines is een zoekwoorden onderzoek essentieel.
Het is dé manier om te achterhalen hoe jouw doelgroep online naar jouw diensten of producten zoekt. Weet jij welke zoektermen relevant zijn voor jouw onderneming? Dan trek je met goede aansluitende content meer relevante bezoekers naar je website én genereer je meer conversies.
Een uitgebreide zoekwoorden analyse is dan ook áltijd de basis van een SEO-traject. Ons ervaren team vol SEO-specialisten helpen je graag op gang met je SEO- en contentstrategie door een professionele zoekwoorden analyse voor je uit te voeren.
Al meer dan 50 bedrijven gingen je voor. Check hieronder een aantal van de successen waar we extra trots op zijn! Op zoek naar meer inspiratie? Bekijk hier dan al onze cases.
Een zoekwoorden onderzoek, ook wel keyword analyse of zoektermen onderzoek genoemd, is dé manier om uit te vinden welke woordcombinaties (potentiële) klanten intypen in zoekmachines zoals Google. Waarom is dit zo belangrijk om te achterhalen? Het kan zijn dat jouw website vol staat met vaktermen die jouw klanten helemaal niet kennen. Al is je product of dienst nog zo fantastisch, wanneer je niet gevonden wordt in zoekmachines krijgen weinig mensen het te zien. Een zoekwoordenonderzoek geeft dus aan waar de online marketingkansen van je website liggen. Op basis van het onderzoek kan je aan de slag met je websitestructuur, SEO, SEA en contentmarketing.
In een zoekwoorden onderzoek staan natuurlijk de termen die relevant zijn voor jouw product of dienst. Dit is echter niet het enige. In een goed uitgevoerd onderzoek brengen we ook de concurrentie én de maandelijkse zoekvolumes per zoekwoord in kaart. Op deze manier krijg je inzicht in de populariteit van bepaalde woorden en weet je hoe vaak er gemiddeld per maand naar een specifiek zoekwoord wordt gezocht.
We geven in de analyse ook altijd aan waar de meeste kansen liggen, zodat er een duidelijke focus ontstaat. Dit gaat natuurlijk altijd in overleg. Door onze kennis te combineren komen we tot de juiste zoekwoorden voor jouw business.
Door een zoekwoorden onderzoek te gebruiken als de basis van je online marketingstrategie kan je online flink groeien. De voordelen op een rijtje:
Een zoekwoorden onderzoek is altijd een goed idee. Voor het bepalen van je langetermijnaanpak, maar ook voor het herkennen van quick wins. Het zoekwoorden onderzoek wordt bij Digital Inside uitgevoerd door één van onze ervaren SEO-marketeers. Uit deze zoekwoorden analyse kunnen wij exact bepalen welke zoekwoorden het beste aan je diensten of producten gekoppeld kunnen worden, om hiermee zo hoog mogelijk in Google te komen. Wij kijken tijdens een analyse altijd naar de volgende punten:
Neem contact op
Wanneer wij een zoekwoorden onderzoek uitvoeren maken wij gebruik van verschillende tools om de beste inzichten te krijgen zodat we jou een zo compleet mogelijk document kunnen geven. Denk aan de Google Keyword Planner (de zoekwoorden planner van Google) en Ahrefs. In combinatie met gezond verstand en vakkennis geven deze tools de zoekwoorden en bijbehorende suggesties die we nodig hebben om de focus te kunnen bepalen.
De scan ontvang je meteen in je mailbox en kan je op elk moment starten. Na het doorlopen van een aantal vragen over marketing, branding, strategie en data ontvang je de uitkomsten in een rapport in je mailbox.
Met een zoekwoorden onderzoek alleen ben je er nog niet. Vanuit het onderzoek kan je aan de slag met SEO optimalisatie, het schrijven van ijzersterke SEO teksten en het versterken van de autoriteit van je webpagina’s met linkbuilding. Kom je er zelf niet uit? Onze SEO-marketeers staan voor je klaar. Zij zullen er alles aan doen om te zorgen dat jouw online vindbaarheid verbeterd wordt!
Voor het uitvoeren van een uitgebreid zoekwoorden onderzoek zijn een aantal geavanceerde tools nodig. Bovendien vraagt de interpretatie van bepaalde cijfers veel SEO kennis en ervaring.
Het is verstandig jaarlijks je zoekwoorden onderzoek te updaten. Je hoeft dan niet opnieuw te beginnen, maar zoekgedrag in Google is dynamisch. Zoekvolumes en concurrentie kunnen veranderen. Een jaarlijkse update is daarom gewenst. Bovendien kunnen nieuwe zoektermen snel groeien.
Organisaties kiezen voor Digital Inside als SEO bureau door:
Verstuur het onderstaande formulier. Dan nemen we contact met je op voor een eerste vrijblijvende afspraak.
"*" geeft vereiste velden aan